دستور تهیه روغن رزماری
نوشته شده توسط : salamati

 خواص روغن رزماری

فواید بی‌نظیر برگ‌های رزماری باعث شده تا علاوه بر کاربرد گستره‌ آن در دنیای پخت ‌و پز، در طب گیاهی، طب سنتی و درمان‌های زیبایی نیز از این گیاه و مکمل‌هایی مانند روغن رزماری، عصاره‌ی رزماری، خمیر، ماسک و یا شامپوی آن استفاده شود.

 

این گیاه از داروهای گیاهی مفید بوده و دارای برگ‌های سوزنی شکل با گل‌های سفید، صورتی، بنفش و آبی است که  برگ‌های سوزنی شکل آن اغلب مورداستفاده غذایی و دارویی قرار می‌گیرند.

ژل لاغری  شکم و پهلو و موضعی هات چیلی

درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی به راحتی امکان پذیر است.

کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی بالا تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

ژل لاغری  فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است.

فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا میسر است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری می باشد. ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است. ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش ندشته و به تنهایی اثر گذار است.

ژل لاغری  فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی

چگونه روغن رزماری خانگی درست کنیم؟

  • روغن زیتون فرابکر – 1 فنجان
  • برگ های رزماری تازه (برگ ها باید از ساقه جدا شده باشند) – 1/4 لیوان

طرز تهیه

روش اول : بر روی اجاق گاز

1. برگ های رزماری تازه را از ساقه جدا کنید.

2. برگ های رزماری را در یک تابه استیل بریزید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید، روغن باید کامل روی برگ ها را بپوشاند.

(از تابه آلومینیوم و چدن بدون لعاب استفاده نکنید.)

رزماری را داخل روغن حرارت دهید . رزماری را داخل ماهی بریزید و روی شعله کم قرار دهید . به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه حرارت داده و هم بزنید . بعد از داغ شدن روغن بوی رزماری به مشام خواهد رسید . اگر روغن شروع به تولید حباب کرد یعنی حرارت آن زیاد است و باید شعله را کم کنید .

 

روغن را جدا و سرد کنید . اول بگذارید تا روغن سرد شود سپس بوسیله یک آبکش فلزی رزماری را آبکشی کرده و تفاله های رزماری را دور بریزید .

روغن را داخل شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید . سعی کنید سریعا بعد از سرد شدن روغن آن را داخل ظرف در داری بریزید تا از رشد باکتری در آن جلوگیری کنید . حتما تاریخ روزی که روغن را درست کرده اید روی شیشه بنویسید . روغن را حتما داخل یخچال نگهداری کنید . این روغن داخل یخچال تا چند هفته ماندگاری دارد .

طرز تهیه روغن با رزماری خشک شده

مواد مورد نیاز :

۳ تا ۴ شاخه رزماری خشک شده یا ۱ قاشق بزرگ و سرپر غذاخوری خشک شده برگ رزماری

۲ استکان روغن زیتون ( ۴۷۵ میلی لیتر )

شیشه روغن را ضد عفونی کنید . یک قابلمه بزرگ را پر از آب کنید و بگذارید جوش بیاید . حرارت را کم کرده و شیشه رزماری را داخل آن به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید .ابنکار باعث از بین بردن باکتری ها و جلوگیری از خراب شدن روغن رزماری میشود . درب شیشه را لازم نیست بجوشانید و با شستن آن را تمیز کنید .

شیشه روغن را جلوی آفتاب بگذارید . درب شیشه را بسته و آن را در جایی که آفتاب می تابد به مدت ۲ هفته قرار دهید . در طی این زمان روغن آرام آرام گرم شده و عطر رزماری را به خود میگیرد . بعد از ۲ هفته میتوانید روغن را مصرف کنید .

روغن را صاف کنید . بوسیله یک پارچه تفاله های رزماری را از روغن آن جدا کرده و آنها را دور بریزید . حتما از پارچه تمیز برای اینکار استفاده کنید .

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول بهره ببرید.

 ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین است.

این ماسک ابریشمی مو لخت کننده و براق کننده مو است.

ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی است.

این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره مو ابریشمی مو و حالت دهنده و لخت کننده مو اولتراشاین بایوفول کانادا

 

روغن رزماری را داخل کابینت نگه داری کنید . با این روش تهیه روغن رزماری ، این روغن به مدت ۱ سال ماندگاری دارد . روغن را در جای خشک و خنک بگذارید .

بسیاری به‌اشتباه فکر می‌کنند که از رزماری تنها برای طعم دادن به غذاها می‌توان استفاده کرد؛ در حالی که روغن رزماری یکی از محبوب‌ترین روغن‌های درمانی است. این گیاه و روغن حاصل از آن فواید بی‌شماری به دنبال دارند که در ادامه به برسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
 
بهبود عملکرد مغز
تحقیقات زیادی نشان می‌دهد که روغن رزماری به تفکر، تمرکز و حافظه به میزان قابل توجهی کمک می‌کند.
 
کاهش ریزش مو و افزایش رشد مو
استفاده از روغن رزماری برای ماساژ سر و یا مصرف آن، ریشه موها را محکم کرده و خارش پوست سر را کاهش می‌دهد. در صورت مصرف مرتب شاهد ضخیم‌تر شدن موهای خود و درمان شوره سر خواهید شد.
 
درمان سردرد
چند قطره روغن رزماری را بین کف دستتان بمالید و آن‌ها را روی بینی و دهان خود بگذارید. با انجام این کار به بهبود انواع سردردها ازجمله درد میگرن و یا سینوزیت کمک خواهید کرد.
 
کاهش دردهای عضلانی
در طب سنتی، از رزماری به‌عنوان مسکن درد خفیف استفاده می‌شود. این روغن در یک مطالعه دو هفته‌ای، بر روی بیماران سکته مغزی که درد شانه داشتند امتحان شد و تا ۳۰٪ درد آن‌ها کاهش یافت.
 
بنابراین روغن رزماری برای درد می‌تواند از استامینوفن نیز قوی‌تر عمل کند. از طرفی از رزماری به‌ صورت موضعی در قالب خمیر، روغن و مرهم روی بخش دردناک بدن استفاده می‌شود.
 
کاهش استرس و آرام‌بخش
بو کردن روغن رزماری باعث کاهش سطح کورتیزول در بزاق می‌شود. کورتیزول عامل بالا رفتن استرس، فشارخون، تپش قلب و هیجان است که با بو کردن رزماری کاهش پیدا می‌کند.

رژلب میبلین امریکا ویتامینه و با ماندگاری بالا و فاقد سرب

رژلب میبلین یک رژلب ارگانیک ویتامینه و با دوام و ثابت بر روی لب است.

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد. همچنین این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A و ترکیبات عصاره روغن های ارگانیک برای تقویت پوست لب و سادابی و همچنین درخشش لب هاست.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ زیبا است.

همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.

این رژلب جامد ویتامینه اصل فاقد سرب است.

رژلب میبلین رژلب ویتامینه میبلین امریکا. رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید
 
برای درمان بسیاری از بیماران مبتلا به افسردگی، رزماری مانند گل گاو زبان یک داروی مؤثر و بدون نسخه است.
 
از بین بردن بوی بد دهان
یکی از مشکلات رایج میان افراد در سنین مختلف، بوی بد دهان است. این بو ناشی از باکتری‌های موجود در دهان است. رزماری دارای خاصیت ضد باکتریایی بسیار قوی است؛ به شکلی که در هر محیطی قرار بگیرد، می‌تواند محل را از باکتری‌ها پاک کند.
 
بنابراین رزماری می‌تواند بهداشت دهان را افزایش داده و بوی بد آن را از بین ببرد. به این منظور، برگ‌های رزماری را در یک لیوان آب جوش بریزید و آن را شب‌ها قبل از خواب، غرغره کنید.
 
سم‌ زدایی بدن
رزماری باعث افزایش ادرار و به دنبال آن افزایش دفع سموم بدن می‌شود. همچنین رزماری به دلیل داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی به ترمیم سلول‌های کبد آسیب‌دیده سرعت می‌بخشد.
 




:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: